Siedem szybkich i zdrowych pomysłów na śniadanie

22 kwietnia 2023 Poradnik dietetyczny

Nie masz czasu na zjedzenie śniadania. Być może wydaje Ci się, że rano nie będziesz w stanie wymyślić czegoś konkretnego, albo lepiej kupić coś w drodze do pracy. Odkryj, że wegańskie śniadania nie muszą być skomplikowane.

Zupa ztofu na różne sposoby

Zupa z tofu to świetna opcja dla tych, którzy nie chcą gotować lub mają dużo jedzenia w lodówce. Do wykonania tego dania potrzebujesz jedynie kostek tofu i warzyw. Sposób przygotowania jest bardzo prosty. Na patelnię wlewam wodę i dodaję jarmuż. Następnie duszę szpinak, aż będzie miękki, przed dodaniem reszty składników. (W tym momencie można również dodać pomidory). Kiedy warzywa są miękkie, dodaję tofu pogniecione widelcem i doprawiam solą, pieprzem i kurkumą. Po kilku minutach gotowe. Ten przepis jest prosty, pyszny i sycący. Idealny dla tych, którzy martwią się o swoją wagę.

View this post on Instagram

Sobotnie śniadanie na balkonie. Danie z tofu po raz kolejny? ?? Jak to jest u Was dzisiaj? #vegan #vegandiet #veganism #veganmeals #healthylifestyle #dietvegan #businesswoman #polishwoman #wege #motivation #business #goodmorning #healthyfood #saturday

Iwona Kibil Dietetyk shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Sie 17, 2018 at 11:36 PDT

View this post on Instagram

Nie miałam wczoraj czasu na zakupy, więc dziś na śniadanie zrobiłam #veganketo. Zupa z tofu i kapusta baby są zaskakująco smaczne razem. Ostatnio zrobiłam omlet z ciecierzycy i hummusu, który również był pyszny. A teraz do pracy! Dzisiaj jest dużo do zrobienia? P.S. Tym, którzy uwielbiają zostawiać komentarze typu "a jaką porcję zjesz?" od razu odpowiadam: Porcja, którą zjadam na zdjęciu nie wygląda dobrze? #vegan #veganbreakfast #veganmeals #tofu #tofufach.

Iwona Kibil to dietetyk, który udostępnił post. (@iwonakibil_wegetarianka) Jun 23, 2020 at 1:12 PDT

View this post on Instagram

Dziś #tofumonday - zamiast chleba, co powiecie na cukinię?

Iwona, MS, Dietetyk, shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Jun 29, 2020 at 12:48pm PDT

Szybkie i zdrowe smarowidła do kanapek

Pasty kanapkowe nie muszą być skomplikowane, pracochłonne i drogie. Pasty kanapkowe można wykonać z prostych (i niedrogich!) składników. składników. Możesz nawet zrobić je z zaledwie dwóch składników. Oto kilka past, które robię najczęściej.

View this post on Instagram

Ta pasta jest piękna!!! ?? #vegan #vegandiet #veganism #veganmeals #healthylifestyle #dietvegan #businesswoman #polishwoman #wege #motivation #business #goodmorning #healthyfood

Iwona Kibil Dietetyk shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Sie 27, 2018 at 2:12am PDT

View this post on Instagram

#hummus z oliwkami już niedługo trafi na bloga? ??? #vegan #foodporn #vegansandwich

Iwona, MS, Dietetyk, shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Jan 29, 2020 at 3:43am PST

View this post on Instagram

Pasta z tofu roślinnego "Jajko"? Czego potrzebujesz. Tofucznica - (przepis znajdziecie na blogu @vegetitianpoland). Link znajduje się w bio. Wegański majonez z dobrym składem #tofucznica#dairyfree#vegan

Iwona, MS, Dietetyk, shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Mar 31, 2020 at 3:41 PDT

Śniadanie z twarogiem, awokado i tofu

Tosty z awokado są bardzo łatwe do wykonania. Należy upiec chleb tostowy, a następnie posmarować go awokado. Dobrze byłoby dodać do tego posiłku trochę białka, aby był bardziej treściwy. Na kanapkach możesz użyć tofu, naturalnego lub wędzonego, ale ten twarożek jest świetną alternatywą, jeśli masz mało czasu. Jest świetny. Najlepszy jest dzień po przygotowaniu, kiedy tofu jest już doprawione. Oto przepis.

Hummus to idealne smarowidło na kanapki, bo tak łatwo je zrobić! Łatwiej jest zrobić hummus niż kupić dobry. Spróbujcie przygotować go samodzielnie.

Robię też szybkie pasty z ugotowanych roślin strączkowych, takich jak soczewica czy żółty groszek przekrojony na pół. Są one doprawione różnymi przyprawami. Taka pasta początkowo jest rzadka, ale po kilku minutach w lodówce staje się idealnym smarowidłem. Często mrożę pasty i ugotowane nasiona. Ugotowany żółty groszek, przekrojony na pół, jest nie tylko świetną pastą, ale również zagęszcza zupy i gulasze. Dodajcie mrożony groszek do gotującego się sosu i gotowe. Pyszne.

View this post on Instagram

Śniadanie: Tost z twarogiem, tofu i awokado ? ?

Iwona Kibil Dietetyk shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Sep 11, 2018 at 10:35am PDT

Omlet z mąki z ciecierzycy lub soczewicy

Te omlety są niesamowite! Możecie włożyć do nich co tylko chcecie i zawsze będą dobre. Nawet jeśli rozpadną się na patelni, to i tak są pyszne?
Zasada jest taka, że mieszamy mąkę z ciecierzycy lub soczewicy z ulubionymi przyprawami, a następnie dodajemy napój roślinny (bez cukru), aby nadać mu konsystencję. Do ciasta dodajemy pokrojone warzywa, całość mieszamy i wylewamy na patelnię wysmarowaną olejem. Wystarczy, że każda strona będzie pieczona przez kilka minut. Spróbuj. ?

View this post on Instagram

Omlet z mąki soczewicowej jest równie smaczny jak ten z ciecierzycy lub z mąki z ciecierzycy. W moim dodałam oliwki, pomidory jarmuż zielony groszek, rukolę. Jedzcie swoją zieleninę! ? ?? Już dziś będę się z Wami spotykać na żywo ? #vegan #vegandiet #veganism #veganmeals #healthylifestyle #dietavegan #plantbaseddiet #businesswoman #polishwoman #wege #health #motivation #business #goodmorning

Iwona Kibil Dietetyk shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) July 6, 2018 at 12:15 PDT

Owsianka zwieńczona owocami lub warzywami

Ryż lub kaszę możesz gotować nawet przez 2-3 dni. Nie musisz gotować go codziennie. Produkty sypkie z dodatkami możesz gotować od razu. Suchy produkt wsyp do garnka i zalej wodą w proporcji 1:2 lub 1:2,5, w zależności od tego, ile warzyw będziesz dodawać do dania. Dodaj warzywa (takie jak jarmuż lub brokuły, zielona fasolka lub marchewka) Owoce lub warzywa. Pod przykryciem gotuj wszystko na małym ogniu. Jeśli ciepło jest małe, nie ma potrzeby mieszania. Dodaj przyprawy (w zależności od gustu) i orzechy lub gotowane lub puszkowane strączki. Jest to bardzo zdrowe danie.
Do kaszy możesz dodać również świeże owoce lub gotowane warzywa. Dodaj masło orzechowe, orzechy/strączki lub posypkę z soli i masz zdrowe, konkretne danie w kilka minut.

View this post on Instagram

#buddhabowl Co jest najlepsze, gdy ktoś zrobi to za Ciebie? Jaka rzecz najczęściej znajduje się w Twojej misce z "jedzeniem"? ?

Iwona, MS, Dietetyk, shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Apr 20, 2020 at 4:47 PDT

Płatki owsiane

Nie ulega wątpliwości, że owsianka to idealne śniadanie dla osób lubiących słodki początek dnia. Do owsianki można dodać owoce (jabłko, gruszka kiwi granat rozmrożone borówki lub maliny, banan), napoje warzywne, orzechy, a w mniejszych ilościach suszone owoce. Pyszny i konkretny poranny posiłek. Do owsianki dodaj owoce, które zawierają witaminę C, aby zwiększyć jej wartość odżywczą. Dodaj również orzechy, aby była bardziej sycąca.

Oto przepis na owsianą doskonałość.

View this post on Instagram

#Dzień dobry? Jakie macie plany na długi weekend? Ja planuję się zrelaksować przez kilka dni.

Iwona, MS, Dietetyk, shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Jun 12, 2020 at 1:57 PDT

View this post on Instagram

Dzisiejszy plan to praca, praca i jeszcze trochę pracy, z krótką przerwą na:??,???,??,???? Oczywiście! ? Jak się macie? Mamy wspaniały dzień! #oatmeal

Iwona dietetyk shared this post. (@iwonakibil_wegetarianka) Sie 28, 2019 at 11:55 PDT

View this post on Instagram

Borówki, owoce leśne i jagody. Czy jesz je regularnie? Warto!!! Są dobre dla serca, mózgu, nastroju, pamięci i nie tylko. Mają między innymi właściwości antyoksydacyjne, antynowotworowe i przeciwzapalne. Są też smaczne i niskokaloryczne. Czy warto jeść ich garść każdego dnia?

Iwona, MS, Dietetyk, shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) July 10, 2020 at 2:37 PDT

Resztki z poprzedniego dnia

To chyba najlepsze śniadanie jakie kiedykolwiek jadłam. Lubię mieć na śniadanie resztki z kolacji lub obiadu z poprzedniego wieczoru. Trochę ziemniaków, trochę warzyw, trochę awokado lub nasion. Dodaj hummus, nasiona lub burgery z soczewicy lub nasion . Lubię jeść w ten sposób, chociaż wiem, że wiele osób nie wyobraża sobie takiego posiłku. Każdy może wybrać to, na co ma ochotę, prawda? Więcej pomysłów na te dania znajdziecie w innym moim poście.

View this post on Instagram

Szybki obiad. Zrobiłam szybki obiad z ziemniakami z koperkiem i gotowaną fasolką z brukselką. Do tego sałatka z ciecierzycy. Do sałatki, którą zrobiłam w poniedziałek dodałam ?i jogurt. Jutro wracam na wykład "Zastosowanie diety wegańskiej w praktyce"? #vegandiet #veganmeal #veganlife #vegano #veganfood #vegan #plantbaseddiet #vegandiet #plandbaseddietitian #veganpower #love #home #relax #cooking #healthycooking

Iwona Kibil Dietetyk shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Apr 18, 2018 at 3:11am PDT

View this post on Instagram

Co powinnam zjeść, jeśli mam 30 minut między pacjentami, ale i tak muszę przygotować jedzenie? Np. To jest połączenie składników: - zielona fasolka z innego posiłku, - biała fasolka z puszki, - pomidorki koktajlowe, oliwki i odrobina wegańskiego majonezu lub awokado. ? duzofood i #greenwednesday? ??? ?

Iwona, MS, Dietetyk, shared this post. (@iwonakibil_vegetitian) Lis 27, 2019 at 9:56am PST

  • 14-dniowa dieta wegańska + wykład o bilansowaniu diety - wersja 2 99,00 Wybierz opcje
  • Dodaj do koszyka
  • Sposób na strączki plus 14-dniowe menu Produkt promocyjny 99,00 zł 85,00 zł Dodaj do koszyka
  • Ebook - 20+1 pomysłów na zdrowe roślinne śniadania 37,00 Dodaj do koszyka
  • Jaka jest dobra wegańska kolacja lub roślinny lunch? 59,00 - 79,00 Wybierz spośród opcji

22 kwietnia 2023 Poradnik dietetyczny